És millor l'educació actual que la tradicional?
Els grups del debat van tenir un bon autocontrol i una bona planificació a l'hora d'establir els diferents torns de paraula.
Des del meu punt de vista tenien una veu una mica tremolosa i de vegades no s'expresaven d'una forma clara, per això es feia una mica complicat de seguir el debat.
Cal destacar a la Marionna Ribas, ja que va ser la única persona que va reunir gairebé totes les qualitats necessaries per a realitzar un bon debat, ja que es va ajustar al tema, va tenir uns bons arguments, no es va repetir en cap moment, la seva forma d'expresar-se va ser clara i concisa i la seva entonació, pronunciació i planificació varen estar genials, encara que al final, com que ja se li acabava el temps, va parlar massa ràpid per poder dir totes les coses que ella volia.
A partir del seu debat vaig deduir que l'educació tradicional es basa en una relació jerarquitzada professor-estudiant, ja que el mestre/a era molt autoritari i no es podia discutir la seva paraula perquè tenia un alt nivell de saviesa i cultura.
Des del meu punt de vista tenien una veu una mica tremolosa i de vegades no s'expresaven d'una forma clara, per això es feia una mica complicat de seguir el debat.
Cal destacar a la Marionna Ribas, ja que va ser la única persona que va reunir gairebé totes les qualitats necessaries per a realitzar un bon debat, ja que es va ajustar al tema, va tenir uns bons arguments, no es va repetir en cap moment, la seva forma d'expresar-se va ser clara i concisa i la seva entonació, pronunciació i planificació varen estar genials, encara que al final, com que ja se li acabava el temps, va parlar massa ràpid per poder dir totes les coses que ella volia.
A partir del seu debat vaig deduir que l'educació tradicional es basa en una relació jerarquitzada professor-estudiant, ja que el mestre/a era molt autoritari i no es podia discutir la seva paraula perquè tenia un alt nivell de saviesa i cultura.
Els mètodes usats per aconseguir aquesta relació jerarquitzada no han estat els més adients durant la història de l'educació, ja que abans es tenia més por que respecte.
En canvi actualment, les relacions establertes entre els professors i els alumnes tenen més afecte i més properes encara que de vegades poden traspassar el respecte i també influir dins dels resultats acadèmics.
2on. debat:
La participació de les famílies a l'aula:
Aquest debat va mantenir a tot el públic despert, ja que es veia una tensió important entre els integrants dels grups, perquè cadascun volia defensar els seus ideals.
Cal destacar que no van tenir cap mena de preparació amb el grup contrari abans de debatre el tema, i és per això que va ser un debat molt renyit i sobretot expontani, ja que alguns torns de paraules no es van respectar, en alguns moments les meves companyes no eren massa clares perquè volien dir moltes coses a la vegada i no podien, etc.
La velocitat i el to de veu varen ser molt diferents en segons que moments, degut a la tensió que hi havia a l'ambient, per això es va una mica difícil seguir el debat a la perfecció.
Des del meu punt de vista la participació de les famílies a l'aula és molt positiva dins l'educació dels infants, ja que l'escola i l'educació familiar ha d'anar lligada.
Les alumnes del debat van fer servir diversos exemples i una metàfora, la qual és la següent: L'educació és com una barca, en la qual un rem és l'escola i l'altre la família i si aquestes no van coordinades i amb una certa connexió la barca es queda quieta i no avança."
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada