dijous, 10 de desembre del 2009

Els diferents recursos!


Recursos:

La pràctica compartida del Xtec és un espai de referència adreçat els mestres i a les escoles, ja que hi ha diferents continguts d'interés.
Per poder accedir es fa a partir de la llista de l'esquerre ( llista de competències ).

Els projectes en xarxa són projectes interescolars, on també, qualsevol escola es pot adreçar o crear un projecte. Aquests són projectes internacionals, la qual cosa permet la socialització amb altres països i cultures a través de vídeos, imatges... Sempre amb un coordinador del projecte, el qual assoleix els objectius d'aquesta pràctica.

Les webs de centres són una mena de directori d'espais webs educatius ( espai web d'escoles ). Algunes escoles utilitzen aquest espai web per tal de publicar els treballs dels nens/es, comunicar-se amb els pares, penjar fotografies (webs dinàmiques), etc.
Cal destacar que no totes les escoles tenen aquesta web, ja que depèn del coneixement del professorat.

Les revistes escolars també les podem trobar en versió de paper, però a nivell digital ens permet gastar menys diners, posar audios, vídeos, etc. Ens dóna una mostra de diverses revistes que es realitzen a Catalunya.

El Butlle Tic és un blog de temàtica tecnològica i educativa ( Tic i educació ). Podem trobar articles d'opinió, del diari, etc. Però sempre relacionat amb la tecnologia educativa.

XTECRàdio El projecte XTEC Ràdio neix amb la voluntat de fer de la ràdio un mitjà de comunicació escolar dins dels centres educatius, entre els diferents centres i el seu entorn. Els seus objectius són promoure l'ús de la ràdio a tots els centres educatius de Catalunya, posar a l'abast un instrument per fomentar l'ús de la llengua parlada i escrita en general i el català en particular, com un instrument de comunicació; dotar els centres educatius d’una eina per aprofundir en el coneixement de com fer ràdio, generar un model de ràdio de qualitat com a contenidor dels programes elaborats en els centres educatius i difondre per Internet a través de la XTEC Ràdio els programes elaborats pels infants i joves dels centres.

Bitàcola de mestra Tic és un espai creat per l'Anna Pérez, el qual permet compartir informació a través de la xarxa.

El contes del món és un espai on poden participar diverses escoles, les quals poden crear contes registrats amb l'audacity i ser escoltats pels diferents mestres i alumnes tant si hi participen en el projecte com si no ho fan.

Bloc de l'Edu3.cat és un espai web des del qual podem veure o escoltar programes de televisió o ràdio elaborats per la corporació catalana de mitjans audiovisuals, es a dir, molts programes emitits a la televisió també acaben publicats a la web.
Els recursos que trobem en aquest blog són les novetats de l'Edu3.cat.

El Blog de música és un blog on qualsevol persona entesa en música el pot crear.
Aquí van apareixent diferents referències sobre la música (concerts, crítiques, notícies, llibres, documents personals...).

De les Tic a les Tac:
Les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC) estan induint un accelerat procés de canvi social en tots els àmbits de la nostra vida: les relacions, el treball, l’aprenentatge...
El propòsit d'aquest Bloc, es el d'aportar elements per a la innovació educativa, des de la perspectiva pedagògica de les tècniques de l'aprenentatge col·laboratiu i la creació de coneixement en xarxa (TAC).

Edu365.cat és un espai web de recursos educatius adreçats a tots els alumnes d'Infantil, de Primària, de la E.S.O., de Batxillerat i de Formació Professional.
Podem trobar diversos exercicis, jocs, ativitats...

Una vegada presentat aquests recursos farem la següent activitat:
Per parelles hem de crear una diapositiva aplicant un dels recursos esmentats anteriorment.

dimecres, 9 de desembre del 2009

Debats!

1er. debat:
És millor l'educació actual que la tradicional?

Els grups del debat van tenir un bon autocontrol i una bona planificació a l'hora d'establir els diferents torns de paraula.
Des del meu punt de vista tenien una veu una mica tremolosa i de vegades no s'expresaven d'una forma clara, per això es feia una mica complicat de seguir el debat.
Cal destacar a la Marionna Ribas, ja que va ser la única persona que va reunir gairebé totes les qualitats necessaries per a realitzar un bon debat, ja que es va ajustar al tema, va tenir uns bons arguments, no es va repetir en cap moment, la seva forma d'expresar-se va ser clara i concisa i la seva entonació, pronunciació i planificació varen estar genials, encara que al final, com que ja se li acabava el temps, va parlar massa ràpid per poder dir totes les coses que ella volia.
A partir del seu debat vaig deduir que l'educació tradicional es basa en una relació jerarquitzada professor-estudiant, ja que el mestre/a era molt autoritari i no es podia discutir la seva paraula perquè tenia un alt nivell de saviesa i cultura.
Els mètodes usats per aconseguir aquesta relació jerarquitzada no han estat els més adients durant la història de l'educació, ja que abans es tenia més por que respecte.
En canvi actualment, les relacions establertes entre els professors i els alumnes tenen més afecte i més properes encara que de vegades poden traspassar el respecte i també influir dins dels resultats acadèmics.

2on. debat:
La participació de les famílies a l'aula:


Aquest debat va mantenir a tot el públic despert, ja que es veia una tensió important entre els integrants dels grups, perquè cadascun volia defensar els seus ideals.
Cal destacar que no van tenir cap mena de preparació amb el grup contrari abans de debatre el tema, i és per això que va ser un debat molt renyit i sobretot expontani, ja que alguns torns de paraules no es van respectar, en alguns moments les meves companyes no eren massa clares perquè volien dir moltes coses a la vegada i no podien, etc.
La velocitat i el to de veu varen ser molt diferents en segons que moments, degut a la tensió que hi havia a l'ambient, per això es va una mica difícil seguir el debat a la perfecció.
Des del meu punt de vista la participació de les famílies a l'aula és molt positiva dins l'educació dels infants, ja que l'escola i l'educació familiar ha d'anar lligada.
Les alumnes del debat van fer servir diversos exemples i una metàfora, la qual és la següent: L'educació és com una barca, en la qual un rem és l'escola i l'altre la família i si aquestes no van coordinades i amb una certa connexió la barca es queda quieta i no avança."

dimarts, 8 de desembre del 2009

http://mireperezgarcia.blogspot.com/

Aquest blog està molt elaborat i això es reflexa a les seves entrades, les quals són molt reflexives i transmeten gaire bé tots els conceptes assolits al llarg d'aquests mesos.
A nivell visual posa moltes imatges per a un millor enteniment de tots els continguts, ja que de vegades una imatge val més que mil paraules.


Aquesta imatge transmet una sensació d'infantesa i de festa, de celebració amb més gent i diverses cançons amb coreografia i diferents ritmes... i realment és això el que ens explica en la seva entrada.
He fet referència a aquesta imatge per posar un exemple i demostrar el que vull dir amb l'explicació sobre el blog de la meva companya, esmentat anteriorment.

diumenge, 6 de desembre del 2009

Una bona pàgina web!

Pàgina web

Aquesta pàgina ofereix un recull d'espais infantils on exposa diversos temaris de vital importància dins de l'etapa infantil.
Podem observar que la web vol transmetre els valors i les coses més importants del desenvolupament dels infants, fent constància amb diferents vídeos, contes, exercicis, poemes, etc.
Per a mi és una manera divertida d'estimular el desenvolupament del nen/a dins de tots els àmbits bàsics pel seu aprenentatge.

Aquí deixo un exemplar d'un vídeo que podem trobar.