Avui a la classe teòrica d'educació física em fet una pluja d'idees previes sobre la matèria, les quals són les següents: salud, superació, esports, esforç, joc, cansament, diversió, exercici, competició, treball en equip, constància, coordinació, organització, companyoria, motricitat, fortalesa, comunicació corporal i verbal, aprenentatge, resistència, habilitat, recursos, agilitat, flexibilitat i implicació.
Després hem fet diverses definicions de l'educació física i la meva ha estat la següent: L'educació física significa treball personal i en equip amb ganes de superació, esforç i cansament, constància i organització i resistència i implicació de cara a l'exercici realitzat.
També cal esmentar que el mestre ens ha posat unes diapositives on ens explicaven en diferents definicions els temes següents:
1.- Motriu, que és l'activitat motriu de l'organisme considerada desde el punt de vista anatòmic i fisiològic.
2.- Psicomotricitat, que és l'activitat motriu de la persona, contemplada desde el punt de vista psicològic, es a dir, com una activitat que és en funció d'una intencionaliat, característica que la diferencia de la motricitat.
3.- Gimnàstica: És la disciplina esportiva consistent en l'execució exacta i harmònica d'una sèrie de moviments corporals definits precisament, ja sigui a mans lliures o amb aparells. ( A partir de l'any 90, amb la LOGSE, entra el mestre especialitzat en educació física i ara la llei s'en diu LOE)
4.- Educació física: És el conjunt d'exercicis musculars, concebuts dintre un programa educatiu, que cerca el millorament físic de l'individu, formant i conservant el seu cos sa, vigorós, harmònic i útil, alhora que el sotmet a una disciplina moral i mental.
5.- Educació: És l'acció d'educar, d'ensenyar i instruir els infants, i també els adults, per tal d'aconseguir el desenvolupament integral de llur personalitat. S'interessa per el desenvolupament físic, psíquic i social de la persona. ( Etimologia: Educare=Conduir i Educere=treure fora )
En definitiva la missió de l'educació física no és afavoreixer a que els individus es converteixin en bons practicants d'activitats físico-deportives sinó ajudar-los a que arribin a ser bones persones i bons ciutadans, actius, crítics i compromesos amb el seu desenvolupament personal i amb el del seu grup social, desde el camp de l'activitat físico-deportiva. ( Velàzquez, R. 2007 )
Més tard hem fet la classe pràctica on hem fet diverses activitats com el joc del virus, del caçador de bolets, el joc del lleó i el director d'orquesta amb l'objectiu de cooperar entre els companys per arribar a un objectiu comú. Aquestes activitats estan pensades per a treballar en equip i per potenciar la companyoria.
I per finalitzar la classe d'eucagest hem anat a l'aula destinada per a la teoria on ens hem dividit en diversos grups per comentar el treball que hem de presentar sobre diferents temes relacionats amb l'educació física.