dijous, 1 d’octubre del 2009

Llenguatge musical i plàstic







Dia a dia a classe de música fem un repàs a les notes musicals per després poder seguir el ritme i descriure'l a les cançons infantils, ja que d'aquesta manera el dia que siguem mestres poguem ensenyar els infants els ritmes, tocant les palmes, anar picant les figures rítimiques que hi ha a la cançó. També estudiem el tempo o pulsació, el qual consisteix en la unitat de compàs, la unitat de temps i la divisió de temps. D'altra banda també aprenem diferents signes musicals com el sostingut, el becaire, el bemoll, el compàs i la barra divisòria, fins ara. Per a mi és una classe molt divertida i important, perquè els nens de 0 a 3 anys sobretot començen l'aprenentatge verbal i corporal mitjançant les cançons, especialment amb les moixaines.
Més tard a la classe de llenguatge plàstic la mestra ens ha explicat el que farem a la següent classe i ens ha deixat temps per finalitzar el nostre dibuix per poder explicar en un redactat la nostra opinió sobre el nostre treball.

L'ordinador i les diferents utilitzacions

Avui a la classe de Gestió i Tic hem aprés a pujar videos a la pàgina web i com el poden veure els navegants d'internet, també ens han ensenyat noves tècniques de correcció dels llenguatges escrits a l'ordinador i com tenir a primera mà les webs preferides per l'alumne. Crec que aquestes classes ens conviden a descobrir cada dia coses noves per tal de millorar-ne la utilització de l'aparell i d'internet.

dimecres, 30 de setembre del 2009

EUCAGEST























Avui a la classe teòrica d'educació física em fet una pluja d'idees previes sobre la matèria, les quals són les següents: salud, superació, esports, esforç, joc, cansament, diversió, exercici, competició, treball en equip, constància, coordinació, organització, companyoria, motricitat, fortalesa, comunicació corporal i verbal, aprenentatge, resistència, habilitat, recursos, agilitat, flexibilitat i implicació.
Després hem fet diverses definicions de l'educació física i la meva ha estat la següent: L'educació física significa treball personal i en equip amb ganes de superació, esforç i cansament, constància i organització i resistència i implicació de cara a l'exercici realitzat.
També cal esmentar que el mestre ens ha posat unes diapositives on ens explicaven en diferents definicions els temes següents:

1.- Motriu, que és l'activitat motriu de l'organisme considerada desde el punt de vista anatòmic i fisiològic.

2.- Psicomotricitat, que és l'activitat motriu de la persona, contemplada desde el punt de vista psicològic, es a dir, com una activitat que és en funció d'una intencionaliat, característica que la diferencia de la motricitat.

3.- Gimnàstica: És la disciplina esportiva consistent en l'execució exacta i harmònica d'una sèrie de moviments corporals definits precisament, ja sigui a mans lliures o amb aparells. ( A partir de l'any 90, amb la LOGSE, entra el mestre especialitzat en educació física i ara la llei s'en diu LOE)

4.- Educació física: És el conjunt d'exercicis musculars, concebuts dintre un programa educatiu, que cerca el millorament físic de l'individu, formant i conservant el seu cos sa, vigorós, harmònic i útil, alhora que el sotmet a una disciplina moral i mental.

5.- Educació: És l'acció d'educar, d'ensenyar i instruir els infants, i també els adults, per tal d'aconseguir el desenvolupament integral de llur personalitat. S'interessa per el desenvolupament físic, psíquic i social de la persona. ( Etimologia: Educare=Conduir i Educere=treure fora )
En definitiva la missió de l'educació física no és afavoreixer a que els individus es converteixin en bons practicants d'activitats físico-deportives sinó ajudar-los a que arribin a ser bones persones i bons ciutadans, actius, crítics i compromesos amb el seu desenvolupament personal i amb el del seu grup social, desde el camp de l'activitat físico-deportiva. ( Velàzquez, R. 2007 )
Més tard hem fet la classe pràctica on hem fet diverses activitats com el joc del virus, del caçador de bolets, el joc del lleó i el director d'orquesta amb l'objectiu de cooperar entre els companys per arribar a un objectiu comú. Aquestes activitats estan pensades per a treballar en equip i per potenciar la companyoria.
I per finalitzar la classe d'eucagest hem anat a l'aula destinada per a la teoria on ens hem dividit en diversos grups per comentar el treball que hem de presentar sobre diferents temes relacionats amb l'educació física.

Pel.lícula: Quiero ser como Beckham





El dimecres, 16 de setembre vam fer la presentació de l'assignatura d'educació física. Després el mestre ens va posar una pel.lícula que tractava sobre el somni d'una noia, el qual es veia interrumput per la seva cultura i pel fet de ser dona, però que al cap i a la fi amb constància i valentia el va aconseguir, ja que voler es poder, la majoria de les vegades! Mentrés veiem la pel.lícula teníem de prendre apunts a nivell educacional i esportiu, ja que serien exposats a classe el dia 23 de setembre juntament amb la presentació de les instal.lacions esportives de l'Hospitalet Nord i amb unes pràctiques d'esport com ara el cuc, el rei, les pilotes de colors i una mena de partit de bàsquet per finalitzar la classe. Aquestes activitats ens van servir per a coneixe'ns una mica més entre els companys i a la vegada a pràcticar esport.

El bon comunicador



El dimarts dia 22 de setembre a classe de Comunicació oral, escrita i digital vam fer dos exercicis. El primer tractava de que cada alumne triés a una persona que fos un bon comunicador per a ell i el perquè ho era, i el resultat va ser molt divers, ja que cada persona es basava en unes qualitats diferents del personatje escollit, com per exemple: directe, claredat, tranquil·litat, empatia, discreció, intel·ligent, humor, realista, espontaneïtat, dinàmic, alegre, bona presència, fiabilitat, seguretat, vocalització, proximitat, valentia, etc.
Aquestes són moltes de les qualitats que vam esmentar sobre els personatjes triats.
També cal esmentar el segon exercici, el qual va ser una valoració sobre un text que ens va repartir la professora Rosa Soler a cada grup format per cinc alumnes i el meu tractava sobre el regal de la comunicació ( text pujat al blog amb el següent títol: El regal de la comunicació ).

dimarts, 29 de setembre del 2009

Calaix musical


La música és so, i es percep per l'oïda. El so te quatre qualitats, les quals són les següents:

1.- La intensitat: Permet diferenciar els sons forts dels suaus. Depenent de l'amplitud de l'ona sonora diferenciarem dos tipus d'amplitud, la que és més gran que correspon a un so fort i la que és més petita que correspon a un so fluix.

2.- L'altura: Es pot classificar en agut i greu tot depèn de la seva freqüència, es a dir,del nombre de vibracions per segon, hi ha dues freqüències, la freqüència llarga que correspon a un so agut i la freqüència curta que correspon a un so més greu .

3.- La durada: És la prolongació del so en el temps i permet distingir els sons curts i llargs.

4.- El timbre: És la qualitat que permet diferenciar les veus, els instruments i qualsevol objecte sonor. El timbre depèn del material que vibra i de la tècnica que s'utilitza per fer-lo vibrar. Correspon al so produït per cada instrument.
( Rodona = 4 temps, blanca = 2 temps, negre = 1 temps, corchea = 0,5 temps i semicorchea = 0,25 temps )

Dia de la Mercè




El dia de la Mercè vaig estar amb les meves cosines petites al Macba on hi havien tallers a l'aire lliure per a tots els participants. En primer lloc un monitor ens va acompanyar a fer una visita a la col.lecció Macba, la qual és una preciocitat on hi tornaria a anar-hi perquè és espectacular. Destacaven obres especials per l'ús d'unes tècniques i materials en concret. Després d'aquesta visita ens van portar a la Plaça dels Àngels on varem pintar amb diferents materials per a descobrir nous estils. Va ser genial. A las sis de la tarda vam anar al carrer Pelai per a veure com passejaven els capgrosos i els gegants alhora que feien espectacles. Va ser un dia molt divertit on tot era únic, on no tenies temps d'aburrir-te.

Les compatpencies bàsiques i el blog










Avui a la classe de Gestió i Tic hem treballat sobre el blog i per a mi ha estat de gran ajuda.
El professor ens ha explicat pas per pas com haviem d'agregar a les nostres companyes al blog, com podíem pujar pàgines d'interés, hem creat noves pestanyes, etc. Personalment m'agradat la classe perquè he après a moure'm pel blog i he descobert coses noves i gratificants per a mi.
La classe de Gestió i Tic té uns objectius bàsics, els quals són els següents:
- Assolir les capacitats per desenvolupar-se individualment i socialment en la societat de la informació.

- Desenvolupar el potencial de les TIC en totes les àrees i àmbits de l'ensenyament.

- Utilitzar les TIC per donar suport a objectius educatius generals, com ara el desenvolupament d'actituds positives per a l'aprenentatge, la millora dels treballs, de la recerca i de resolució de problemes i d'aprendre a col·laborar i treballar en equip.

- Aprofitar els nous entorns de comunicació per participar en comunitats d'aprenentatge informals i formals.

Llenguatge plàstic ( 28/09/2009 )


Ahir la classe de plàstica va ser molt divertida, ja que vam fer dibuixos pintats amb pintura i utilitzant els colors secundaris. El que més em va agradar va ser la creativitat amb la que les meves companyes i jo varem barrejar els colors primaris per tal d'obtenir els secundaris.
Per la meva part vaig aconseguir una progressió molt amplia dels colors i vaig aprendre tècniques noves per acoseguir diferents tonalitats.

Què és llenguatge i què és llengua?

El llenguatge és un instrument de comunicació i és el més extens de tots els que tenim, ja que és el factor bàsic que ens constitueix com a éssers humans perquè fa possible el discurs abstracte i la parla desplaçada. El llenguatge juga el paper principal del pensament i és el soport de la memòria. D'altra banda també ens permet la lliure expressió interior i exterior i és la cause del diàleg.

La llengua és un conjunt de signes lingüístics que serveix per a comunicar-se entre els membres d'una mateixa comunitat.

diumenge, 27 de setembre del 2009

El regal de la comunicació


El regal de la comunicació, S. Serrano

Aquest fragment ens parla del segle XXI on es troba una civilització, informació, bona comunicació i més coneixement. Això implica un nou model de societat, canvis al sistema, a les estructures polítiques, socials, econòmiques i de poder. Tot això comporta a cinc conclusions, les quals són les següents: L'evolució, on hi ha la tecnologia i la comunicació, la qual té dues limitacions: la memòria i la distància entre l'interlocutor i el receptor. En segón lloc esta la independència pel fet de que hi ha molta informació i d'aquesta manera l'ésser humà és més independent, però això apareix la incertesa, ja que per molta informació que hi hagi, hi ha molta d'enganyosa i no saps quina escollir. D'altra banda tenim la divulgació i l'actualitat gràcies a la poesia, els llibres, al telèfon, la ràdio, l'escriptura, etc.
Per tot això arribem a la conclusió de que a vegades és molt millor retornar als mètodes d'abans perquè encara que eren més lents, per altre costat eren més segurs.

Qui sóc jo?

Jo sóc una persona al.legre, sincera, extrovertida, molt amiga dels meus amics i molt familiar.
També cal destacar que sóc una persona molt impulsiva, però a la vegada molt honesta. Sóc molt semblant a la meva mare i també comparteixo diverses qualitats amb el caràcter del meu pare. Tinc dues germanes més grans que jo, la més gran és advocada i la mitjana és professora infantil i ex-alumna de Blanquerna. M'encanten els animals, per això tinc una gosseta petita juntament amb la meva parella, la qual ocupa un paper important a la meva vida i sempre que podem la portem a la platja o a la montanya per a que jugui i sorti de la seva rutina.
Aquest exercici em va ajudar a obrir-me una mica cap els meus companys que gairebé no coneixia, ja que només ens havíem vist un parell de dies i també per a sincerar-me amb mi mateixa.