divendres, 4 de desembre del 2009

Navegant per internet...He trobat una pàgina molt interessant!

Aquí os deixo l'enllaç i una breu explicació del contingut que hi podeu trobar:

Les Tic a l'etapa infantil

Aquesta pàgina web ens comenta que l’escola ha d’integrar les TIC dins els processos d’ensenyament i d’aprenentatge per tal que aquests ajudin l'alumnat a assolir els objectius curriculars i incideixin positivament en el domini de les competències bàsiques.
Crec que tenen molta raó, ja que les TIC condicionen però no determinen els usos pedagògics.
Només existeixen diferents programaris i aplicacions educatives que permeten treballar aspectes de les diferents àrees del currículum d’una forma inductiva i creativa, adaptant-se a les necessitats de cadascú, amb un valor educatiu complementari. El que cal és conèixer-les i saber com es poden utilitzar a l’aula.
És una pàgina molt interessant i educativa.
Personalment m'ha enriquit i m'ha ajudat a veure les Tic des del món dels infants i donar-li la importància que es mereix.

La notícia: Els estudiants daneses podran utilitzar l'Internet als exàmens finals ( Diari: El Pais ) del blog de les meves companyes!

L'Esther Aldehela, la Raquel Barbera i la Laia Castellà han realitzat el comentari d'aquesta notícia, la qual trobo molt interessant ja que les escoles daneses volen fer que els seus alumnes puguin realitzar els exàmens amb l'ajuda d'Internet. Podran realitzar consultes encara que no poden xatejar ni enviar correus electrònics.
En l'actualitat ells ja feien els exàmens per ordinador feia molts anys però ara han decidit donar un pas més en aquest avanç tecnològic que intenten fer des de fa dècades.

Jo penso que la incorporació d'aquest instrument, facilitaria un aprenentatge molt més significatiu i experimental.
No es tracta de posar definicions als exàmens, sinó de fer-los amb una metodologia que impliquin a l'alumne a comprendre, reflexionar i descobrir nous conceptes i maneres de desenvolupar-se. Es tracta de saber aplicar aquesta teoria en casos pràctics i saber argumentar aquesta aplicació, que també és molt important.
També creiem que darrere això hi ha d'haver un control per part dels professor. Aquest ha de canviar la metodologia de les classes i fer que l'alumne intervingui en l'elaboració dels conceptes i la pràctica.
Les meves companyes pensen que el que ha de mirar un professor en el moment de corregir o de plantejar l'examen és que l'alumne hagi fet un bon raonament, es a dir, lògic, i l'hagi assolit per després poder argumentar i explicar els conceptes d'una manera estructurada.

La recitació del meu poema i els debats!

El meu poema l'he recitat amb un discret somriure, vocalitzant correctament, mirant al públic i captant la seva atenció, amb un volum de veu i una velocitat adequades, gesticulant amb les mans i mantenint una bona postura.
També cal destacar que he controlat els nervis des del començament de la recitació, respirant profundament i respectant les pauses.

La poesia ha estat la següent: Amor a la vida, Sebastià Sansó. ( als meus pares )

Els admiro perquè ho són tot per mi.
Em recolzen sempre,
rebutjat o admi
rat,
ells sempre hi són
amb paraules d'ànim, de consol o de reny.
M'ho han donat tot,
i a canvi no demanen res,
sols que si me'n vaig no caiguin en l'oblit,
i aquí el meu jurament etern,
que no hi cauran.
Els adoro, els estimo i els necessito.


A continuació una part de les meves companyes de classe han realitzat el debat, utilitzant cites, exemples, preguntes, etc.
Cal destacar que la Marionna Ribas i la Laura Vilaró han fet una bona presentació del seu discurs, el qual es basava en la defensa de la seva causa, es a dir, dels seus ideals.
D'altra banda, el segon grup ha realitzat un bon treball i han posat en pràctica el manual donat a classe per a fer un bon debat.
Aquest grup no ha tingut un treball conjunt, i això és com ha de ser, perquè sinó dona la sensació que s'està fent un teatre, ja que tot està massa preparat.
Finalment cal esmentar el debat tant satisfactori que han realitzat i la seva manera de captar al públic mantenint una certa tensió i un bon intercanvi d'opinions i de preguntes i respostes.

dimecres, 2 de desembre del 2009

Els valors educatius de l'esport

Nosaltres no ens plantegem que és l'esport, només el practiquem i prou, però aquest té diversos tipus, com els següents:

1.- L'esport recreatiu: Practicat per plaer i diversió.
2.- L'esport competitiu: Practicat amb la intenció de vèncer a un adversari o de superar-se a un mateix.
3.- L'esport educatiu: Practicat amb l'objectiu de col.laborar en el desenvolupament harmònic i potenciar els valors de la persona.
4.- L'esport salut: Practicat per desenvolupar una millor qualitat de vida.

Cal esmentar que els pilars de l'esport educatiu, el qual estem estudiant a classe, són: la sociabilització, l'acceptació de les normes i l'esforç, el qual implica l'auto-superació.
Aquest es poden treballar a través dels jocs pre-esportius, de les formes jugades amb material esportiu i d'apreciar a l'adversari, els hàbits d'higiene i saludables, potenciar l'autoestima, detectar els punts de millora i l'acceptació de les normes del joc.
Totes aquestes adaptant-les a les possibilitats i necessitats de l'infant.

La sessió d'avui:

Hem començat fent l'escalfament, com sempre, amb el joc de la pilota caçadora i el joc de la pilota salvadora.



A continuació hem realitzat el joc de les 10 passades amb diferents variants, per tal de treballar la passada, la recepció, el treball en grup, l'esforç, la sociabilització, la resolució de conflictes i l'acceptació de les normes.





Després hem fet un joc pre-esportiu, el qual és el conegut futbolí per tal de treballar la coordinació óculo-pedal.




Per finalitzar la sessió hem fet estiraments i esmentat els objectius de la classe, els quals són: l'esforç, l'acceptació de les normes i la sociabilització.

dilluns, 30 de novembre del 2009

http://martagavi.blogspot.com

La Marta té un blog treballat des de principi de curs, encara que va tenir l'accident ella va continuar treballant-lo amb els continguts que va assolir des de casa seva a través de les companyes que li explicaven la matèria rebuda a classe.
A les seves entrades he observat una bona capacitat d'aprenentatge i diverses mancances, com gairebé tothom, però que dia a dia les treballa per a que no siguin un obstacle en la seva formació com a mestra.

http://biancahernandezc.blogspot.com/

El blog de la Bianca és una font d'aprenentatge, encara que les seves entrades no són diàries, estan treballades i això ho reflecteix a les seves reflexions.
Crec que transmet un missatge clar i precís de la matèria que ha après a classe.
Mostra la seva personalitat i les seves ganes d'aprendre, cosa que també fa el dia a dia dins la facultat.

El blog de la meva companya Sonia està molt treballat!

Una de les coses que m'ha sobtat més del blog de la Sonia és el seu afany de superació, ja que cada correcció feta pel mestre/a la treballa per intentar millorar-la.
També m'agrada el seu punt de vista positiu i el seu treball setmanal perquè veig que li agrada estudiar aquesta carrera i que és una persona que assoleix, o ho intenta al màxim, tota la matèria rebuda a classe.