dijous, 12 de novembre del 2009

Seguim amb el repertori dels exercicis d'educació física!! És com tornar a la infància!!!

La sessió de l'onze de novembre s'ha basat en els següents objectius:
1) Motivació.
2) Acceptació de les normes.
3) Sociabilització.

La classe ha començat amb joc dels talla-fils, on hem treballat la cursa, la marxa i el rol de tocar i parar.








A continuació hem fet el joc de les olles, on s'ha fet un treball motriu i cognitiu. Aquest joc era d'una certa complexitat, fins i tot, per als nens de primària.
Primer hem començat per una parella, i al final, érem 3 parelles a la vegada.
Nosaltres com a futurs mestres hem d'explicar el joc i estar atents per a que el transcurs d'aquest sigui el correcte.

Al finalitzar aquest joc hem començat un altre, el qual rep el nom de la serp guanyadora.
Aquest tractava de fer dos grups amb un mateix nombre de persones, i intentar encerclar al grup contrari, per tal de convertir-se en guanyadors. Cal destacar què teníem 30 segons, abans de començar el joc, per a establir una estratègia.





Els següents jocs a realitzar es feien en grups de 6-7 persones i anàvem intercanviant els diferents jocs.

1er. joc: Paracaigudes, el qual és un joc cooperatiu.





















2on. joc:
Tibar la corda i pols del pastor. Aquests són jocs tradicionals, on s'aplica la força.




3er. joc: El Kimo, què consisteix a establir un control sobre els objectes, en aquest cas eren unes pilotes de ping-pong.




4rt. joc: Pica paret, o també anomenat pica botifarrer. Aquest consistia en complir les normes establertes.

Els treballs dels meus companys !!

A la classe d'avui hem realitzat les presentacions dels diferents treballs dels meus companys de classe:

Treball sobre iGoogle, dels meus companys Cristina Badia, Joana Gomis, Albert Isanta i Berta Molar.
iGoogle és un servei que ofereix google, i què ens permet personalitzar la pàgina principal de Google, podent triar diferents temes de decoració.
Per accedir al iGoogle, s'ha de crear una adreça a gmail i, a continuació registrar-se al iGoogle.
El que podem fer amb el iGoogle són: accés al món periodístic i les teves eines de treball.
També cal destacar que trobem els gadgets, els quals són els breus resums de les pàgines i els podem incrustar al nostre espai personal de iGoogle.
D'altra banda trobem els temes, què amb aquests podem personalitzar els diferents colors, imatges, personatges, etc. del iGoogle.

El següent treball és sobre el dot SUB, i està format per la Marta Alós, l'Anna Clotet, la Cristina Grau i la Clara Viñas.
El dot SUB és una eina que permet traduir el contingut d'un video a qualsevol llengua a través dels subtitols i és gratuita.
És una web 2.0, ja que pots visionar la pàgina web i participar-hi en ella.
Has de ser un membre registrat per poder accedir, i, pots penjar vídeos amb una breu descripció sobre el que tracta i la llengua d'origen, el pais d'origen, el gènere i quins tipus de drets tens sobre el vídeo.
Aquest pots penjar-lo de dues maneres diferents:
1) Guardat al teu ordinador
2) Copiant la URL, des de qualsevol pàgina web.
Dins d'aquest programa podem trobar diferents pestanyes, les quals són les següents:
Els meus videos: són els que penjas.
Els meus preferits.
Els meus grups.
Les meves col.leccions.
Modificar les dades.
Finestra d'ajuda: apareix tot ben explicat i detallat, per a la correcta utilització.
D'altra banda, per posar el subtitol has de parar en el fragment que vols escriure, i una vegada l'has penjat, ja no es pot modificar.

El següent treball tracta sobre Doodle, i està realitzat per la Patrícia Iglesias, la Sandra Faure, la Laia Blanco i la Belen Romano.
Les funcions d'aquesta web són les següents: crear esdeveniments, aquest es fa a través de la creació d'un compte, planificar un esdeveniment amb les seva data corresponent i l'horari i enviar-ho a qui vulgui. D'altra banda hi ha una tria amb diverses opcions per a que cada persona escolli la que vulgui, es a dir, és com una mena d'enquesta, i normalment es fa servir per a l'organització d'un gran nombre de persones o esdeveniments.

A continuació la Mireia Pérez, la Maria Arnau, la Judith Solà i la Mireia Cuxart, han realitzat un treball sobre Google Earth.
Aquest és un programa informàtic, similar a un sistema d'informació geogràfica que permet visualitzar en 3D el planeta, els satèl-lits, els mapes, fotografies...
Per a la utilització de Google Earth cal cercar l'adreça, el nom del lloc que vulguis trobar... Alguna referència sobre el que vols cercar.

El següent treball està fet per la Mireia Gou, la Sandra Cabo, la Júlia Martín i la Maria Simón, les quals faran un treball sobre Microsoft Encarta.
És una enciclopèdia digital en diversos idiomes.
Microsoft encarta premium, comenta el plaer d'aprendre, amb diferents assignatures, apunts, com realitzar un treball... normalment realitzat per estudiants.
També podem trobar el diccionari encarta i Mi primer encarta, què és un espai dedicat a l'infant.
És una enciclopèdia què s'utilitza amb la supervisió d'una mestra al costat de l'infant, i, en canvi, a primària ja pot ser utilitzat a nivell individual. Aquesta enciclopèdia mostra imatges, vídeos, sons i diferents temàtiques per a treballar.

El traductor google és un servei creat per a la traducció de diferents llengües.
Ens pot ajudar a comprendre el contingut general d'un text en llengua extrangera.
Per traduir, arrosseguem la pestanya que posa, per exemple, "català" fins a la barra d'adreces d'interés, i allà posem l'idioma que volem que tradueixi i ho realitzarà.

El grup de la Maria Vallès, la Natàlia Nollar, la Carlota Juclà i la Cristina Cerverà ens han fet la presentació sobre el SOFTCATALÀ, el qual és un lloc web que ens ofereix més de cent programes disponibles en català.
Organitza el desenvolupament, la traducció i la distribució de programari en català.
Crea les eines necessàries, tant informàtiques com lingüístiques.
Per ser membre del softcatalà pot ser-ho qualsevol persona, però ha de ser acceptat per votació dels membres de la comunitat.

Visiblebody




Visiblebody

Dins d'aquest treball podem trobar tota la informació adient per a l'aprenentatge del cos humà a nivell interior.

dimarts, 10 de novembre del 2009

Viquipèdia !! L'arracada !



Definició de l'arracada

Aquesta és l'elaboració del meu article sobre l'arracada, el qual no ens va ser molt difícil, ja que a les classes anteriors vàrem aprendre a treballar amb totes les tècniques i materials essencials i necessaris per a realitzar un bon treball. Per a la creació i presentació de l'article he fet servir els documents de google, ja que em donaven totes les possibilitats per a realitzar documents de text i presentacions.
M'agradat fer aquesta activitat, perquè em sento realitzada amb mi mateixa, ja que tot l'esforç emprat ha donat el seu fruit, i, crec que és una definició per aclarir tots els dubtes de qualsevol personal sobre la paraula escollida.

dilluns, 9 de novembre del 2009

Cada dia aprens coses noves !! és molt gratificant !


06 / 11 / 2009

No he tingut ordinador fins avui !! per això redacto ara la classe del passat divendres, dia 6 de novembre, en la qual vàrem seguir parlant sobre com parlar bé en públic.
Els mitjans audiovisuals i de suport del llenguatge corporal i de l'oral poden ser un suport i un ajut davant les nostres mancances com a oradors. Encara que no hem d'abusar d'aquests, ja que és la pròpia persona la que realitza la presentació i la que ha de parlar i mirar al públic, es a dir, és la que deu portar la veu cantant i ser el centre d'atenció.
Aquí és on fem una relació transversal entre les dues assignatures dels nostres mòduls, d'una banda la de Gestió i Tic, i de l'altra la de Comunicació, oral, escrita i digital. A partir d'aquest moment és més comprensible la funció del mapa conceptual en una exposició oral, o la d'un gràfic, o la de les estadístiques...


També hem parlat sobre el següent tema:

"Digues de què parlaràs, parla'n i digues de què has parlat" en relació a com parlar bé en públic."

L'estructura del discurs ha de tenir una introducció, en la qual és presenta el tema i els objectius. S'ha de captar l'atenció del públic amb humor, frases, idees, imatges i definir de què parlarem.
També cal tenir en compte, que l'orador aporta recursos en un moment que sol generar inseguretat.

El desenvolupament és on es transmeten les informacions en un cert ordre lògic. Com que l'atenció del públic disminueix, l'orador tindrà de tenir molta cura a l'hora de parlar del tema desitjat.

I per últim, la conclusió, en què es fa una síntesi final i es tanca el discurs. L'orador es tornarà a centrar en el missatge i escoltarà amb atenció el final del discurs.
Tot això amb una veu neutra, precisa, accessible, no influïda per la prosa escrita o tècnica, oferir definicions dels termes més especialitzats o abstractes, connectors lògics i marcadors textuals.

Fórmules introductòries:

1) Definició: Breu comentari sobre el títol del tema.

2) Presentació d'objectius: centra l'atenció des oients.

3) Presentació del guió: Molt apropiat per a discursos expositius i per a sessions pràctiques.

4) Preguntes: una manera d'anticipar-se.

5) Lectura mental: Esmentar algunes preconcepcions que hipotèticament té l'auditori.

6) Documentació: Mostrar notícies i dades fàcils i senzilles.

7) Afirmació provocadora: Donar una opinió atrevida, una dada espectacular...

8) Anècdota: Explicar una història amb intriga, breu i relacionat amb el tema.

Fórmules de tancament:

1) Repetir la introducció.

2) Resumir els punts principals.

3) Invitació a l'acció.

4) Anunci d'un esdeveniment futur.

5) Promesa i apel-lar als sentiments.

Aquestes pautes són de gran ajuda per a mi, ja que sóc bastant inexperta dins el camp de parlar en públic.
Sempre és gratificant aprendre coses tan bàsiques i que passen tan desapercebudes en la nostra vida. Aquestes són essencials per al desenvolupament personal i laboral.
Personalment m'estan ajudant a canviar la meva forma d'expressió en públic i a perdre aquella vergonya per por a l'equivocació.

El nostre treball de Gestió i Tic ! Els ordinadors a les aules



Aquest és el nostre treball dels ordinadors a les aules. A partir d'aquest, hem aprés a utilitzar els documents de google com a eina i tècnica de treball, i a crear un power point compartit.
Ha estat un treball profitós i de gran interès, ja que ens ha aportat coneixements i conceptes nous.
El treball en grup s'ha realitzat de forma clara i ordenada, i, participant totes les components del grup de la mateixa manera. També ha estat agradable poder intercanviar informació entre les diferents components del grup a través de Docs google, estant cadascuna a casa seva o al treball, ja que això es pot realitzar a distància.

Passos per a realitzar el treball:

1) Utilitzar les diferents eines del google documents com el google docs, la presentació de google i el Spreadsheet o formulari.

1.1.- Compartir un document de google on hem explicat el procediment del Treball mitjançant la conversa virtual.

1.2.- Presentació de google, amb la qual hem adjuntat un índex presentant el treball on trobem la fotografia, el vídeo i la síntesi, ja que el professor Jorge Coderch ens ho va dir d'aquesta manera, quan vàrem fer la possada en comú virtualment.

1.3.- Per últim hem creat un formulari que l'hem realitzat les diferents membres del grup.

El nostre document de Google

Formulari