divendres, 23 d’octubre del 2009

Característiques textuals i contextuals de l'oral



Característiques contextuals:

Canal oral:

El canal auditiu.
El receptor percep successivament els diversos signes del text.
Comunicació espontània.
Comunicació immediata en el temps i en l'espai.
L'ús dels codis no verbals.
Interacció durant l'emissió del text.
El context extralingüístic té un paper molt important.

Característiques textuals:

Canal oral:

Adeqüació: tendència a marcar la procedència dialectal de l'emissor, associat a temes generals, grau de formalitat baix i propòsits subjectius.

Coherència: Selecció menys rigorosa de la informació, més redundant, estructura del text oberta, estructures poc estereotipades.

Cohesió: menys gramatical, utilitza molt els elements paralingüístics i els codis no-verbals, freqüència alta de referències exofòriques, gramàtica a nivell de fonologia, grafia i morfologia, solucions poc formals, sintaxi, freqüència alta d'anacoluts i frases inacabades, variació de l'ordre dels elements de l'oració, el.lipsis freqüents, lèxic no marcat formalment, freqüència baixa de mots amb significats específics, repetició lèxica, ús de proformes i hiperònims en funció de mots jòquer, ús de tics lingüístics o mots paràsit, ús de mots crossa i d'onomatopeies.

Avui la classe de comunicació oral, escrita i digital ha estat de gran ajuda per a mi, ja que saber expressar-me a nivell oral i escrit és una característica de vital importància dins la vida quotidiana, laboral i d'estudiant.
Sempre és d'agraïr l'adquisició de nous conceptes per a millorar-ne intel.lectual i personalment.
La classe l'hem començat parlant de Loris Malaguzzi, el qual és l'iniciador i inspirador de l'educació reggiana. Va ser un mestre i pedagog que va dedicar tota la seva vida a la construcció d'una experiència de calitat educativa que, a partir d'una escolta, d'un respecte i d'una consideració de les qualitats dels nens i nenes, pogués reconèixer el dret d'aquests a èsser educats dins uns contextos dignes, exigents i acords amb dites capacitats, que les persones adultes no tenim de traicionar.
El seu treball es va desenvolupar, després de la Segona Guerra Mundial, a les escoles infantils per a nens de 0 a 6 anys, per a la construcció d'un servei públic municipal, el qual va oferir els nens, nenes, famílies, treballadors i treballadores la possibilitat d'aprendre democràticament dins una Comunitat Educativa.
A continuació hem parlat de com tenim de prendre apunts i això és agafar de cadascún dels capítols el que té més rellevància, amb els objectius i idees més important per després fer una síntesi.
Més tard hem esmentat les característiques que té el text i el seu procés de composició.
I per finalitzar hem fet el treball pràctic d'escollir el delegat de la classe, per representar als alumnes dins la facultat.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada