Objectius de l'educació física:
- Treballar ver una educació integral.
- Garantir el correcte desenvolupament motriu del nen i enriquir al màxim les seves possibilitats motrius.
- Afavorir el desenvolupament del control i consciència corporal a través de les habilitats motrius bàsiques, per tal de poder progressar en direcció a un futur treball de les habilitats motrius específiques i de les capacitats condicionals en relació a la higiene i salut.
- Conèixer i utilitzar el joc com a font d'aprenentatge.
- Afavorir el treball de comunicació corporal.
Com?
- Plantejant el màxim de situacions motrius a les classes d'educació física i provocant que els nostres alumnes visquin experiències motrius variades, adaptades a les seves edats.
Per assolir els objectius esmentats anteriorment, necessitem uns continguts, els quals són els següents:
1.- Capacitats perceptiu motrius:
- Realització eficaç d'una acció motriu que requereix un coneixement i imatge corporal global.
- Desenvolupament de les capacitats perceptiu motrius garanteix l'estructuració de l'esquema corporal, per tant, el control i la consciència corporal, ja que l'incorrecte estructuració E.C. provoca uns certs dèficits, a nivell perceptiu ( dificultat en la coordinació oculo-manual, confusió de lletres, inversions de síl.labes... ), motor ( manca de finura motriu, control motor, lateralitat... ) i relacional ( imatge corporal distorsionada, problemes d'autoestima, inseguretats, problemes de relació i d'afectivitat ).
2.- Habilitats motrius bàsiques.
3.- Expressió i comunicació corporal.
4.- Joc.
5.- Habilitats motrius específiques.
6.- Capacitats condicionals ( força, velocitat, resistència i flexibilitat ).
El desenvolupament de les capacitats perceptiu motrius afavoreix el desenvolupament i l'eficàcia motriu dels nens/es.
Per interioritzar l'E.C. cal desenvolupar la percepció del cos, què és l'element que integren en la idea del cos, ( respiració, relaxació i tonicitat, equilibri, actitud postural i kinestèsica ) i la percepció de l'entorn, què és on es produeix el moviment ( lateralitat, organització de l'espai i del temps ).
Aquests elements perceptius conflueixen en la capacitat humana de la coordinació.
Avui a la classe pràctica hem treballat les capacitats perceptiu motrius per una millora del control i de la consciència corporal.
Hem començat fent el joc de la taca que s'encomana, fent variacions alhora de tocar i parar. Després hem fet el joc dels paquets, fent les interpretacions de les ordres que ens van donant.
A continuació, per grups, hem treballat l'equilibri i la cooperació, fent l'activitat de creuem el riu.
A nivell simètric hem realitzat el joc de l'ombra per parelles i a nivell de lateralitat creuada hem fet el joc del mirall.
Per treballar l'expressió corporal, aplicant la kinestèsica, la qual és aquella capacitat que ens permet tenir control del nostre cos sense necessitat d'establir contacte visual.
Per finalitzar i tornar a la calma hem fet un exercici de relaxació i tensió amb la corda, també una activitat basada en l'inspiració i l'expiració amb una pilota posada a la panxa, per tal de controlar els moviments i un massatge per establir un contacte corporal entre els companys.
Aquests són els fonaments de les habilitats motrius.
- Treballar ver una educació integral.
- Garantir el correcte desenvolupament motriu del nen i enriquir al màxim les seves possibilitats motrius.
- Afavorir el desenvolupament del control i consciència corporal a través de les habilitats motrius bàsiques, per tal de poder progressar en direcció a un futur treball de les habilitats motrius específiques i de les capacitats condicionals en relació a la higiene i salut.
- Conèixer i utilitzar el joc com a font d'aprenentatge.
- Afavorir el treball de comunicació corporal.
Com?
- Plantejant el màxim de situacions motrius a les classes d'educació física i provocant que els nostres alumnes visquin experiències motrius variades, adaptades a les seves edats.
Per assolir els objectius esmentats anteriorment, necessitem uns continguts, els quals són els següents:
1.- Capacitats perceptiu motrius:
- Realització eficaç d'una acció motriu que requereix un coneixement i imatge corporal global.
- Desenvolupament de les capacitats perceptiu motrius garanteix l'estructuració de l'esquema corporal, per tant, el control i la consciència corporal, ja que l'incorrecte estructuració E.C. provoca uns certs dèficits, a nivell perceptiu ( dificultat en la coordinació oculo-manual, confusió de lletres, inversions de síl.labes... ), motor ( manca de finura motriu, control motor, lateralitat... ) i relacional ( imatge corporal distorsionada, problemes d'autoestima, inseguretats, problemes de relació i d'afectivitat ).
2.- Habilitats motrius bàsiques.
3.- Expressió i comunicació corporal.
4.- Joc.
5.- Habilitats motrius específiques.
6.- Capacitats condicionals ( força, velocitat, resistència i flexibilitat ).
El desenvolupament de les capacitats perceptiu motrius afavoreix el desenvolupament i l'eficàcia motriu dels nens/es.
Per interioritzar l'E.C. cal desenvolupar la percepció del cos, què és l'element que integren en la idea del cos, ( respiració, relaxació i tonicitat, equilibri, actitud postural i kinestèsica ) i la percepció de l'entorn, què és on es produeix el moviment ( lateralitat, organització de l'espai i del temps ).
Aquests elements perceptius conflueixen en la capacitat humana de la coordinació.
Avui a la classe pràctica hem treballat les capacitats perceptiu motrius per una millora del control i de la consciència corporal.
Hem començat fent el joc de la taca que s'encomana, fent variacions alhora de tocar i parar. Després hem fet el joc dels paquets, fent les interpretacions de les ordres que ens van donant.
A continuació, per grups, hem treballat l'equilibri i la cooperació, fent l'activitat de creuem el riu.
A nivell simètric hem realitzat el joc de l'ombra per parelles i a nivell de lateralitat creuada hem fet el joc del mirall.
Per treballar l'expressió corporal, aplicant la kinestèsica, la qual és aquella capacitat que ens permet tenir control del nostre cos sense necessitat d'establir contacte visual.
Per finalitzar i tornar a la calma hem fet un exercici de relaxació i tensió amb la corda, també una activitat basada en l'inspiració i l'expiració amb una pilota posada a la panxa, per tal de controlar els moviments i un massatge per establir un contacte corporal entre els companys.
Aquests són els fonaments de les habilitats motrius.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada